Laboratoria Przyszłości

Laboratoria Przyszłości

Czerwiec

Uczniowie klasy 5a, 7a i 8a za pomocą sprzętu zakupionego w ramach Laboratorium Przyszłości realizowali na języku polskim projekt „Bohaterowie naszych lektur – ilustrowanie za pomocą fotografii”.
Zadanie realizowane na lekcjach języka polskiego polegało na:
– opracowaniu listy lektur omówionych w danej klasie,
– przyporządkowaniu do tytułu danej lektury atrybutów, rzeczy, które są związane z jej treścią,
– zgromadzenie odpowiednich rekwizytów,
– wykonanie zdjęć z wykorzystaniem narzędzi w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”.
Celem nadrzędnym zadania było powtórzenie wiadomości dotyczących lektur, ale też rozwijanie kreatywności, kształcenie umiejętności współpracy i dobra zabawa.


Maj upłynął pod znakiem projektowania i drukowania 3D. Tym razem z tym zadaniem zmierzyły się młodsze dzieci naszej szkoły

W kwietniu uczniowie klasy 7 i 8 poznali program Tinkercad, w którym mogli samodzielnie zaprojektować modele do wydrukowania na drukarce 3D. Swoje projekty przetwarzali w programie – slicerze, a następnie drukowali.
Kwiecień to również czas poznania robotów CUE. To była świetna zabawa i nauka programowania. Dużo radości sprawiło uczniom nagrywanie wypowiedzi, które potem odtwarzał robot.
Uczniowie  podczas zajęć  korzystali z długopisów 3D zakupionych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Długopisy posłużyły im do wizualizacji pierwszych wiosennych kwiatów i ptaków.
Dzieci wybierały rodzaj prac i  ustalali etapy pracy. Współpraca uczniów wpłynęła na polepszenie komunikacji w grupie, uczyła współodpowiedzialności za przydzielone sobie zadanie. Wykorzystanie długopisów 3D znacząco uatrakcyjniło zajęcia, a praktyczne działanie pozwoliło doskonalić i utrwalić wiedzę przyrodniczą.

LP_Cierpice_marzec autorstwa Jola Kola

Marzec dla uczniów klas 4 -8 to czas projektowania, rozwiązywania problemów i programowania z użyciem klocków Lego, które w lutym pożyczyliśmy ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Toruniu. Młodsi uczniowie wykorzystali na zajęciach długopisy 3D, którymi „czarowali” wiosnę oraz programowali roboty Dasch. Długopisy 3D wykorzystane zostały również przez uczniów klas starszych na matematyce – uczniowie tworzyli bryły


LP_Cierpice_luty autorstwa Jola Kola

W lutym przez dwa tygodnie były ferie. Po powrocie do szkoły czekały na uczniów klocki Lego. Mogliśmy zacząć przygodę z programowanie z użyciem klocków. To było wspaniałe połączenie nauki i zabawy. Dziękujemy Szkole Podstawowej nr 2 w Toruniu za wypożyczenie klocków, które zakupiła w ramach programu Laboratoria Przyszłości.


Laboratoria Przyszłości pod znakiem karnawału. W ruch poszły długopisy 3D, powstały wspaniałe maski karnawałowe
Długopisy 3d wykorzystane zostały również podczas tworzenia pracy konkursowej. Dziewczęta zrobiły miniaturowe, bardzo ładne i dokładne elementy makiety. Uczniowie ćwiczyli motorykę małą na zajęciach rewalidacji – rysowali długopisami 3D.
Na lekcji fizyki oraz na spotkaniu koła biologiczno – chemicznego uczniowie wykorzystali zestawy elektronika

Sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości ułatwił uczniom podczas lekcji zmagania z elektrycznością. Walizki doświadczalne z kartami pracy okazały się „strzałem w dziesiątkę” – elektryczność uczniom już nie straszna!

W grudniu uczniowie tworzyli ozdoby choinkowe. Powstało bardzo wiele pięknych, ciekawych i niepowtarzalnych prac. Do tworzenia ozdób uczniowie wykorzystali m.in. długopisy 3D


Listopad w Laboratoriach Przyszłości wprowadzał już uczniów w zimową tematykę.

Robot Dash poruszał się, tańczył, śpiewał, mówił swoim głosem i szukał drogi do Świętego Mikołaja.
Długopisy 3D poszły w ruch, aby zacząć przygotowywać świąteczne dekoracje.
A przedszkolaki wykorzystując interaktywny pociąg wybrali się w podróż do Świętego Mikołaja.


Programowanie z Dashem, robotem zakupionym w ramach projektu Laboratoria Przyszłości, okazało się być dla młodszych dzieci fascynującą przygodą. Ten mały robot skupił na sobie całą ich uwagę tak, że czas na zajęciach upłynął bardzo (zbyt) szybko.

Starsi uczniowie doskonalili technikę tworzenia przestrzennych elementów za pomocą długopisów 3D. Jak widać na zdjęciach, oni również byli podczas zajęć bardzo skupieni. Czasami, gdy coś nie szło po ich myśli, musieli oderwać się do pracy, ale już po chwili chętnie do nie wracali. Z nowym pomysłem i zapałem.


We wrześniu młodsze dzieci poznały elementy programowania wprawiając w ruch magnetyczny pociąg edukacyjny. Zajęcia przyniosły im, oprócz wiedzy i kształtowania nowych umiejętności, mnóstwo dobrzej zabawy.

Starsi uczniowie, z okazji Święta Drzewa, projektowali i „rysowali” za pomocą długopisów 3D drzewa w jesiennej szacie. Najpierw, z czarnego i brązowego filamentu powstawały pnie drzew, potem budowana była kolorowa korona.

Programowanie z Dashem.


W ramach projektu Laboratoria Przyszłości Szkoła Podstawowa w Cierpicach zakupiła:

  • drukarkę 3D z zestawem filamentów
  • aparat fotograficzny
  • statyw do aparatu fotograficznego
  • uchwyt uniwersalny Gimbal
  • mikrofon nakamerowy
  • zestaw studyjny do oświetlenia
  • mikroport
  • edukacyjne zestawy z robotem, kartami pracy i scenariuszami
  • zestaw Forbot Mistrz Arduino
  • stację lutowniczą
  • roboty Dasch i Cue
  • pociąg Intelio Starter Pack z zestawem torów
  • Elektryczność -walizki doświadczalne z kartami pracy i scenariuszami
  • zestawy – Podstawowe obwody elektryczne
  • zestawy – Elektronika
  • zestawy – Eksperymenty z elektrycznością
  • podstawowe obwody elektryczne
  • przewody ze złączami krokodyl
  • długopisy Banach 3D oraz zestawy filamentów
  • miernik uniwersalny UNI-T
  • termometr bezrtęciowy i alkoholowy
  • zestaw pryzmatów/bloków

Ww. wyposażenie wykorzystane zostanie do prowadzenia zajęć edukacyjnych dla dzieci przy użyciu najnowszych technologii w ramach programu „Laboratoria przyszłości” oraz doposażenia i unowocześnienia bazy szkolnej. M.in. powyższy sprzęt będzie wykorzystywany podczas zajęć informatyki, robotyki, muzyki, techniki, j. polskiego, fizyki, matematyki, rewalidacji, które są prowadzone w naszej szkole. Efekty pracy ze sprzętem zakupionym w ramach programu będzie można zobaczyć na szkolnej stronie www

Skip to content